Rosenbaums "Top Ten Films of 2004"
Jonathan Rosenbaum hat seine gewohnte Übersicht über die seiner Meinung nach besten Filme des Jahres 2004 veröffentlicht und nennt den Artikel bezeichnend "Besides Sideways", den er nun - dem Jubel der meisten seiner Kollegen trotzend - so gar nicht leiden mag:
Stumped, I watched it again. An utter waste of time. It has no secrets to yield, no mysteries to clear up -- except maybe the meaning of its title. I have to admit it's flawlessly executed -- in the same way that a Fig Newton can be flawless. As art, aside from some first-rate acting and swell casting (Church, Giamatti, Virgina Madsen), it's almost completely without interest. As entertainment, it's OK -- the sort of thing people can fall asleep watching on late-night cable. As social observation, it's knowledgeable yet familiar. I've lived in both San Diego and the Santa Barbara area, where most of the story is set, and I recognize the people, the weather, the restaurants, the wine bars, the golf courses, even a few boring and boredom-inspired southern California habits, like doing newspaper crossword puzzles on the freeway. Maybe one reason I don't like the movie more is that I don't miss any of this.
Außer dieser kleinen Polemik stellt er fest: Das Kinojahr war gut, der beste Film des Jahres hat Chicago noch nicht erreicht und der beste, der in seiner Heimatstadt zu sehen war, war von Sam Fuller...
Außerdem noch im Reader: Überblick und Bestenliste von Rosenbaums Kritikerkollegen J.R. Jones. Auch hier - natürlich - liegt der Schwerpunkt auf einer Betrachtung der Rezeption von Sideways.
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