| 
	       Jump Cut Stills
 
	       
	      Startseite -
	       Inhaltsverzeichnis -
	      Klassiker - Archiv
	      - Links -
	      Forum -
	      Mail
	       
	       
	       
	      Hinweis:  
	       
	      Sie haben ab sofort die Möglichkeit, im
	      Jump-Cut-Amazon-Partnershop von uns
	      ausgewählte, aber auch sämtliche bei Amazon erhältliche Produkte
	      zu kaufen. Ein Teil der Einnahmen kommt uns zugute.
	       
	       
	       
	      Still 1 - Luc Moullet: Genèse d'un repas. 1.49.36. 
	       
	       
	       
	      ![[Image]](pict847.jpg)  
	       
	       
	      In Paris werden alle Filme eingekauft, die in Dakar gezeigt werden. Die
	      ausgewählten Filme vermeiden die wichtigen Themen oder geben nur vor,
	      sich mit ihnen zu befassen. Oder sie lassen Gewalt als normal erscheinen,
	      so dass die Arbeiter sich daran gewöhnen. (genèse d'un repas)
	       
	      Monsieur St. Ives. Regie: J. L. Thompson. Nach Roman "The Procane Chronicle"
	      von Ross Thomas. USA 1976. Mit Charles Bronson, Jacqueline Bisset, Maximilian
	      Schell
	       
	      Director Jean-Marie Straub called French New Wave director Luc Moullet
	      'undoubtedly the only heir to both Bunuel and Tati'. (nortwest film forum)
	       
	      It gradually becomes clear that the people in the drive-in are being shown
	      the same 20-second film clip over and over again. (roger ebert)
	       
	      Incisively anticipating such sobering and indelible agricultural documentaries
	      as Hubert Sauper's Darwin's Nightmare, Nick and Mark Francis' Black Gold,
	      and Nikolaus Geyrhalter's Our Daily Bread (as well as the dysfunctionality
	      of big business economics as presented in Mark Achbar and Jennifer Abbot's
	      The Corporation), and infused with Luc Moullet's irrepressibly droll,
	      tongue-in-cheek humor that has been further crystallized within the filmmaker's
	      socially critical, if not revolutionary, gaze, Genèse d'un repas (The
	      Origins of a Meal) is a thoughtful, acerbic, contemporary, and profoundly
	      relevant exposition on the indirect, wide-ranging repercussions of globalism
	      on industrial food production, international commerce, and the local economy.
	      (strictly film school)
	       
	      Oder sie propagieren Vorurteile, indem sie die Leinwände der Dritten
	      Welt besetzen. Sogar unser Film ist Teil der Ausbeutung. (...) Angesichts
	      meines knappen Budgets zahlte ich 50 Francs für ein Interview in der
	      Dritten Welt, 120 Francs in Frankreich. (genèse d'un repas)
	       
	      Once Death Wish became a hit, most of Charles Bronsons roles became
	      almost identical. (chud.com)
 
	      ![[Image]](pict848.jpg)  
	       
	     |